چند نکته در مورد بسته بندی جعبه شیرینی

چند نکته در مورد بسته بندی جعبه شیرینی

طراحی جعبه شیرینی می‌تواند باعث تبلیغ کسب و کار شما شود. بنابراین یک بسته بندی بسیار مناسب با طراحی ساده و زیبا می تواند به کسب و کار شما کمک کند. برای خرید این جعبه ها با طراحی های منحصربفرد می توانید از فروشگاه آنلاین طراحان پارسه استفاده کنید. در این سایت انواع بسته بندی شیرینی موجود است.


صنعت شیرینی یکی از محبوب ترین و بزرگترین تولیدات در کشور است. بنابراین برای جلب بیشتر مشتریان از جعبه های زیبا، طرح دار و رنگارنگ استفاده می‌کنند. امروزه از جعبه های مقوایی برای بسته بندی شیرینی استفاده می شود. جعبه های شیرینی در ابعاد مختلف بسته بندی می شوند و دارای طرح های شیک و خلاقانه ای هستند. جنس جعبه و کارتون بستگی به وزن شیرینی دارد. معمولاً از جنس مقوای پشت طوسی و مقوای کرجی برای ساخت جعبه استفاده می شود. بعضی مواقع از کارتون برای بسته بندی شیرینی و کیک استفاده می‌شود. بسته بندی مواد غذایی علاوه بر زیبایی باید کیفیت بالایی داشته باشد. جعبه شیرینی مناسب دارای ویژگی های زیر است:

  • اندازه جعبه شیرینی باید متناسب با شیرینی و تعداد آن ها باشد.
  • باید طوری ساخته شده باشد که بتوان به راحتی شیرینی‌ها را خارج کرد.
  • شیرینی باید از زمان تولید تا مصرف در آن سالم بماند و له نشود.
  • طراحی جعبه شیرینی باید دارای رنگ آمیزی مناسبی باشد.
  • بسته بندی مواد غذایی باید از استحکام بالایی برخوردار باشد.

طراحی جعبه شیرینی می‌تواند باعث تبلیغ کسب و کار شما شود. بنابراین یک بسته بندی بسیار مناسب با طراحی ساده و زیبا می تواند به کسب و کار شما کمک کند. برای خرید این جعبه ها با طراحی های منحصربفرد می توانید از فروشگاه آنلاین طراحان پارسه استفاده کنید. در این سایت انواع بسته بندی شیرینی موجود است.

جعبه شیرینی

انواع بسته بندی شیرینی:بسته بندی مناسب شیرینی و کیک یکی از مهمترین بخش های‌ تولید این نوع محصولات می باشد. بسته بندی باید به گونه ای باشد که شیرینی و کیک به راحتی از آن خارج شوند و آسیبی به آن ها نرسد. انواع بسته بندی شیرینی شامل موارد زیر است:

  • بسته بندی شفاف پلاستیک

شیرینی ها می توانند در ظروف پلاستیکی بسته بندی شوند. بسته بندی پلاستیکی انواع و مدل های مختلف دارند. پلاستیک های این نوع بسته بندی به صورت سفت و نیمه سفت است. بسته بندی پلاستیکی در برابر آب و حرارت مقاومت بالایی دارد. ظروف پلاستیکی در اندازه های مختلف و اشکال مربع، نیم دایره و گرد وجود دارند. ظروف پلاستیکی از درپوش های شفاف درست شده است که کاملاً درون جعبه را نشان می دهند. همچنین درزگیر هوا دارند که از ورود هوا به درون محفظه داخلی جلوگیری می کنند تا شیرینی در مدت زمان زیادی سالم بماند. یکی از روش های بسته بندی شیرینی و شکلات استفاده از جنس متالایز است. متالایز از مواد پلاستیکی پلیمری ساخته شده است. این نوع پاکت بسیار سبک است و جلوه ای براق دارد. پاکت های متالایز در انواع ایستاده، شفاف و زیپ دار در بازار موجود می باشند. پاکت شفاف متالایز معمولاً سه طرف آن دوخت شده است و یک طرف آن کاملا شفاف است و مواد بسته بندی شده در آن مشخص است. این لایه شفاف معمولاً از جنس سلفون، نایلون یا پلاستیک است.

  • بسته بندی مقوایی

بسته بندی مقوایی بیشترین استفاده را در صنعت بسته بندی مواد غذایی دارند. این نوع بسته بندی ها تنوع رنگ بسیار بالایی دارند و از نظر کیفیت بسیار بالا هستند. یکی از معایب بسته بندی مقوایی این است که امکان دیده شدن شیرینی و مواد غذایی داخل آن وجود ندارد. در برابر رطوبت مقاومت بالایی ندارند و آب به راحتی می‌تواند به داخل آنها نفوذ کند. حمل و نقل بسته های مقوایی بسیار راحت تر است.

  • کیت

بسته بندی کیت به این صورت است که قسمتی از این جعبه از مقوا یا کاغذ پوشیده شده است و بخش دیگر آن از نایلون یا پلاستیک شفاف درست شده است. این نوع بسته بندی معمولاً دو حال است: حالت اول به صورت پلمپ و حالت دوم قابلیت باز و بسته شدن را دارد. بسته بندی کیت معمولاً برای شیرینی های کوچک استفاده می شوند.

  • تکی و چندتایی

بعضی از شیرینی ها به صورت تک و بعضی ها چندتایی فروخته می‌شوند. معمولاً طراحی این نوع بسته بندی ساده است و صرفاً برای محافظت از شیرینی استفاده می شود.

 انواع بسته بندی شیرینی را می توانید از فروشگاه اینترنتی طراحان پارسه خریداری کنید. در این فروشگاه آنلاین انواع بسته بندی موجود است و شما با توجه به نیازهای خود می توانید از این سایت خرید کنید. همچنین در این سایت جعبه شیرینی فانتزی هم موجود است.

جعبه مقوایی شیرینی و کیک

چاپ جعبه شیرینی:

جعبه شیرینی در سایزهای مختلف برای انواع شیرینی های خامه ای و خشک چاپ و تولید می شوند. در ابتدای کار برای چاپ باید سایز و ابعاد مناسب آن را بدانید. نکته مهم در چاپ جعبه شیرینی جنس ورق های مقوایی است. استفاده از ورق های با کیفیت و محکم باعث می شود که جعبه بادوام و ماندگار بماند. کیفیت طرح ها و رنگ ها یکی دیگر از موارد مهم در چاپ این نوع از جعبه ها است که برای چاپ با کیفیت و مناسب می توانید از سایت طراحان پارسه استفاده کنید.

طراحی جعبه شیرینی:

طراحی جعبه شیرینی تاثیرگذارترین عامل در جذب مشتری و فروش محصولات است. جعبه های شیرینی بهتر است طرح های ساده تری داشته باشند و در آنها از رنگ‌ های شاد بیشتر استفاده شود تا توجه مشتری بیشتر جلب شود. طرح خوب برای این نوع جعبه ها، طرحی است که مانند شیرینی های داخل آن جذاب باشد. معمولا طراحی این جعبه ها به صورت مربع و مستطیل هستند که البته هنگام طراحی باید به ابعاد و اندازه جعبه های شیرینی توجه داشت. . برای طراحی جعبه ها می توانید از الگوهای مختلف الهام بگیرید. جعبه های شیرینی با طراحی های مدرن، براق، ساده و برجسته می‌توانند نظر مشتریان را به خود جلب کنند. برای طراحی جعبه های شیرینی می توانید از سایت معتبر طراحان پارسه استفاده کنید. در این فروشگاه اینترنتی انواع جعبه کاپ کیک، شیرینی خشک و شیرینی تر در سایز های نیم کیلویی، یک کیلویی و دو کیلویی موجود است.

طراحی جعبه شیرینی

بسته بندی مواد غذایی:

هدف از بسته بندی کردن مواد غذایی ایجاد شرایطی استاندارد برای نگهداری طولانی مدت آنها است. یکی دیگر از اهداف بسته بندی مواد غذایی جلب مشتری و کسب درآمد بالا است. بسته بندی مواد غذایی دارای مزایای زیر است:

۱) جذب مشتری: یک ماده غذایی با بسته بندی و طراحی شیک و مناسب قطعاً در جلب نظر مشتریان موثر است. به عنوان مثال جعبه شیرینی با کیفیت حس خوبی به مشتری می دهد.

۲) اطلاعات دهنده: بسته بندی محصولات به مشتریان کمک می کند تا مواد تشکیل دهنده محصولات را بدانند و اینکه چگونه از محصولات نگهداری و استفاده کنند.

 ۳) حمل و نقل راحت تر: اگر اصول بسته بندی مواد غذایی رعایت نشود مشتریان هنگام حمل محصولات به مشکل بر خواهند خورد.

۴) محافظت: طراحی مناسب بسته بندی مواد غذایی از محصولات در برابر آسیب های وارد شده محافظت می کند. همچنین مواد غذایی را از آسیب مستقیم گرما، نور و رطوبت ایمن نگه می دارد.

۵) امنیت: یکی از اصول بسته بندی مواد غذایی ایمن بودن کالا است. با بسته بندی کردن محصولات می توان از نفوذ گرد و خاک، هوا و پاتوژن های آلوده کننده جلوگیری کرد. نوع بسته بندی کردن بستگی به نوع مواد غذایی دارد. یعنی دسته بندی مواد جامد با مواد مایع متفاوت است. مواد خشک مانند حبوبات، خشکبار، آجیل، انواع قند و شکر، و چای به خاطر ماندگاری بالا معمولاً در بسته بندی های کارتنی یا سلفون تولید و عرضه می‌شوند. در بسته بندی مایعات نیز معمولا از نایلون، حلب و شیشه استفاده می شود.